D-Day

3 april 2019 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

vliegtuig

Vandaag was het dan zover, mijn vertrek naar Chichester.

Samen met mijn moeder en zus gingen ik rond 11:15 op weg naar Schiphol. Ik had nog nooit gevlogen dus geen idee wat me te wachten stond en hoe het er na het inchecken uit zou zien. Eenmaal op Schiphol aangekomen zijn we meteen naar de bagageafgifte gegaan omdat we iets aan de late kant waren en ik nog wel rustig wilde kunnen zoeken. Ik heb afscheid van mijn moeder en zus genomen en vanaf daar begon het avontuur...

Ondanks ik af en toe twijfelde of ik wel op de goede plaats was ben ik in 1 keer naar de goede vertrekhal gelopen wat ik best goed vind van mezelf :).

In het vliegtuig zat ik bij het raam, ik had hier zowel goede als slechte verhalen van gehoord dus heb het maar wat op me af laten komen.  Toen we net waren opgestegen keek ik af en toe uit het raam en bedacht bij mezelf hoe hoog we wel niet waren. Na alle nieuwe indrukken heb ik er een boekje bij gepakt, af en toe wat foto's gemaakt en toen waren we er ook alweer.

Het tweede gedeelte van de reis zou ik afleggen met de trein, hier keek ik het meest tegen op omdat ik nog geen kaartjes had gekocht en dus niet wist hoe en wat. Via, via had ik al gehoord dat ik op het station kon intikken dat ik naar Chichester wilde reizen en er dan een gepaste ticket voor mij uit zou komen. Nou inderdaad, het eerste gedeelte zat erop, ik had mijn ticket.

De snelste trein na Chichester ging pas 50 minuten later, want de andere was natuurlijk net weg gegaan. Gelukkig had ik contact met een meisje die de reis al eerder had afgelegd, zij keek met me mee en gaf me een andere trein door. Uiteindelijk heb ik toch de trein genomen die op het bord stond want de andere trein had zo veel vertraging dat hij uiteindelijk niet meer op kwam dagen...

Gedacht alles gehad te hebben en nu rechtstreeks door te kunnen naar Chichester, nou nee hoor.. De trein waarin ik zat werd een andere trein en reed langs andere stations, dus ik kon  weer overstappen. Gelukkig was dit het laatste en ben ik daarna aangekomen op het station van Chichester waar 2 meisjes mijn op stonden te wachten.

Nadat ik mijn kamer heb gezien, koffer een beetje heb uitgepakt en even snel wat gegeten en gedronken heb ben ik nog even met 1 van de meisjes op pad geweest. We hebben even wat gegeten en wat boodschapjes gedaan zodat ik morgen in ieder geval ontbijt heb.

Na deze dag ben ik wel uitgeput dus ga ik lekker serie kijken met wat drinken en lekkers erbij!

Antsje

1. Willemien:
    4 april 2019
    Tof Antsje!!en leuk om je op deze manier te volgen!veel plezier en succes!
  2. Hilda Haanstra:
    4 april 2019
    Wat goed van je zeg super fijne tijd toegewenst💪
  3. Ilse:
    4 april 2019
    Super leuk dat je het zo op deze manier bij houdt! Ik ben jaloers 🤩 veel plezier de aankomende tijd 😊