3e stage week.

25 april 2019 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

Vandaag heb ik de laatste dag van mijn 3e stage week gehad. Dit betekend ook meteen dat ik alweer op de helft van mijn stage ben, wat vliegt de tijd!

Deze week was een weekje met 3 dagen stage omdat de opvang maandag dicht was i.v.m. Bank holiday.

Ook was de vakantie afgelopen wat betekende dat het “normale” ritme weer van start zou gaan.

Maandagochtend was het meteen al te merken dat het anders was. De meeste kinderen kwamen om 9:00 uur binnen, in Nederland spelen ouders dan vaak nog even met de kinderen maar hier worden ze een soort van door de deur geschoven. De kinderen krijgen daarna tijd om eventjes te spelen en dan gaan we in de kring. We zingen een goedemorgen liedje en bespreken allemaal informatie zoals: wat voor maand is het? Hoe is het weer? Welke dag is het vandaag?. Daarna wordt een boekje gelezen en kunnen de kinderen spelen en een snack nemen ( fruit, biscuit en wat drinken). Verder bestaat de dag veel uit vrij spelen.

Het mengen tussen de groep gaat mij steeds beter af en ik neem al meer taken op me. Zo moet ik af en toe verplaatsen van groep zodat ze pauzes kunnen houden, help ik met eet momenten en verschoon ik luiers. Dit alles doe ik in Nederland ook wel maar toch is het hier anders omdat ik met een aantal dingen rekening moet houden: ik moet een schort en handschoentjes aan en na het verschonen een lijst invullen. Op deze lijst staat wie ik heb verschoond, wat er in de luier zat en welke tijd ik de luier heb verschoond.

Voor volgende week is mij gevraagd of ik een activiteit wil bedenken met het thema: the farm. De medewerker die mij dit vroeg was erg enthousiast en gaf me allemaal mogelijkheden.

Omdat het dit weekend koningsdag in Nederland is hoeven mijn ouders niet te werken en hebben ze besloten om samen met mijn zus langs te komen. We gaan naar Selsey, daar hebben we een soort vakantiehuisje geboekt. Erg lekker om weer even fries te kunnen praten en met je vertrouwde personen te zijn!

Antsje

1 van de Campus eenden

Ps: Ondanks ik het afgelopen weekend ziek ben geweest heb ik toch nog een dagje mogen genieten van het mooie weer! Hier zit ik buiten met het andere meisje uit Nederland en komen de Campus eenden even bij ons kijken.

1. Gerda:
    26 april 2019
    Fijn dat het zo goed gaat en dat je weer beter bent.....je moeder is er erg druk mee om naar je toe te komen....ik denk ook iets lichtelijk gespannen....Ze hebben nog nooit gevlogen met het vliegtuig,dus er zijn wat kriebels....fijn weekend gewenst..gr.gerda