1e stageweek

11 april 2019 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

Maandag begon mijn eerste stagedag, ik zou er om 10 uur zijn en tot hoe laat had ik geen idee van. Zondagavond had ik niet heel veel last van spanningen doordat ik vrijdag al even een kijkje had genomen.

Maandags ben ik er heen gegaan en werd ik meteen heel open ontvangen. Er werd verteld dat ik naar de jongste groep toe mocht ( 0-2 jaar ) daar heb ik nog een kleine introductie gekregen en toen begon het avontuur. Ik ben tussen de kinderen in gaan zitten maar vond het toch wel spannend om wat te zeggen, ik ervaar deze dag ook echt als een beginnersdagje. Verder heb ik gekeken naar alle verschillen die er zijn tussen Engeland en Nederland en dat zijn er echt veel:

- De hygiëne, tijdens het eten doen medewerkers een schort voor en handschoentjes aan, ook dit doen ze bij het verschonen.

- Het slapen, er is geen slaapkamer puur een gordijntje met 2 kleine bedjes waarvan 1 vol met spullen staat. De kinderen slapen eigenlijk zoveel mogelijk op de groep op een matje op de grond.

- Het eten, tijdens de lunch nemen kinderen hun eigen eten mee hier zitten dingen in zoals: chips, chocolade stokjes en cheese dippers. Ook eten ze hier om 16:00 met zijn allen warm.

- De manier waarop ze praten tegen kinderen, wij in Nederland zijn veel directer.

Ik vind dit echt leuk om te zien, daarvoor ben ik ook hierheen gekomen.

De 2e dag was het mijn verjaardag, ik had lekkers meegenomen maar dit is niet opgegeten. Deze dag voelde voor mij heel dubbel en ik heb deze dag ook echt het samen vieren in eigen omgeving gemist. Gelukkig is er Skype en was ik toch nog een beetje thuis.

De 3e dag zijn we eerst met zijn allen naar de bibliotheek geweest, daar zijn we in de kinderruimte gaan zitten en konden de kinderen boekjes lezen. In de middag zouden we naar het zwembad om 14:00 uur maar het bleek dat deze was geopend van 15:00 uur - 16:00 uur. Hierdoor konden de kinderen korter zwemmen dan dat de bedoeling was en moest ik op de groep blijven om de kinderen die op dat moment niet zwommen op te vangen.

Mijn laatste dag van de week was vandaag, de oudere kinderen zijn met de trein gaan reizen en naar de bioscoop gegaan. Ik ben hier gebleven met nog iemand om de jongsten op de vangen op de jongste groep.

Door de dagen heen merk ik wel dat ik steeds meer begin te praten met de kinderen en ook steeds meer kan bedenken wat ik op dat moment kan doen.

Mijn uren zagen er zo uit:

Maandag: 10-17 uur

Dinsdag: 9-16 uur

Woensdag: 9-16 uur

Donderdag: 9- 13 uur

Maandag begin ik zoals het nu lijkt weer om 9 uur.

Antsje